wtorek, 5 maja 2015

#69. Domowe sposoby na przebarwienia po trądziku

Witajcie.
Tak jak mówiłam we wcześniejszych postach wracam z przytupem! Będę publikowała tak często jak się da. Mam nadzieję, że się cieszycie.
Dziś rozpoczynam cykl postów o bliznach po trądziku*. Zapraszam!
*Chcesz być na bieżąco? Obserwuj! 

Trądzik dotyka bardzo wielu osób, jeśli komuś uda się już go pozbyć odnosi niewyobrażalny sukces!
Sama wiele lat borykałam się z trądzikiem, ale dzięki temu znalazłam na niego wiele sposobów, którymi teraz mogę się z Wami dzielić. Domowe sposoby często lepiej sprawdzały się od antybiotyków przepisanych przez dermatologa.
Sposób #1

Co będzie potrzebne?
->cytryna
->ogórek
->1 łyżka oliwy z oliwek

Co robimy?
Wyciskam sok z cytryny, i odlewamy jedną łyżkę stołową do oddzielnej szklanki. ogórka myjemy obieramy i trzemy na tarce lub blendujemy. Do szklanki z sokiem dodajemy łyżkę tartego ogóra (z odrobiną sokiem) i wlewamy wyżkę oliwy z oliwek. Całość mieszamy do uzyskania w miarę jednolitej konsystencji.
Miksturę nakładamy na twarz i delikatnie wmasowujemy w przebarwione miejsca, zostawiamy na 10-15 minut i zmywamy letnią wodą i żelem lub pianką do mycia twarzy.
Stosujemy codziennie dopóki nie będzie powodować podrażnień lub co 2-3 dni przez 2 tygodnie.

Co uzyskamy:
Przebarwiania zbledną i staną się mniej widoczne, jednak cudów się nie spodziewajcie, trzeba dużo cierpliwości, żeby pozbyć się tego dziadostwa. Oprócz tego oczyścić skórę i trochę ją nawilżymy.

Dlaczego to uzyskamy?
-cytryna -> ma właściwości rozjaśniające, dlatego w bezpieczny i efektowny sposób wyrównuje koloryt skóry. Oprócz tego owoc działa antybakteryjnie i przeciwgrzybicznie, dlatego sprawdza się w leczeniu trądziku.
-ogórek -> warzywo ma właściwości kojące i odświeżające, a także delikatnie oczyszczające, ze wszelkich zanieczyszczeń. Sok z ogórka rozjaśnia cerę, dlatego warto oprócz mieszanki masować twarz plastrem ogórka przez kilka minut.
-oliwa z oliwek-> zawiera witaminę E, zwaną witaminą młodości, do tego porządnie natłuszcza, dzięki czemu tworzy na skórze tzw:"płaszcz lipidowy" chroniący cerę przed negatywnym wpływem środowiska. Wnika w głąb komórek, pobudza krążenie krwi, dzięki cera staje się bardziej nawilżona i promienna

11 komentarzy:

  1. super sposób ! :D ale nie wiem czy starczy mi cierpliwości ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi najwięcej cierpliwości zabierało przygotowanie, bo trzeba było ogórka trzeć ;)

      Usuń
  2. Dobry pomysł, wypróbuje :)
    http://indeed-prodigy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny i bardzo pożyteczny post. Nie miałam pojęcia że cytryna może mieć aż tyle właściwości i być przydatna w zwalczaniu trądziku. Ja niestety nie skorzystam z twojej porady ponieważ nie mam problemów z cerą ale komuś może się twój post naprawdę przydać

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń