sobota, 3 stycznia 2015

#64. Błędy popełniane w trenowaniu.

Witajcie!
Grudzień to dla mnie bardzo pracowity miesiąc, dlatego tak rzadko dodawałam posty.
Wcześniej zapowiadałam rozpoczynam cykl postów o ćwiczeniach fizycznych, mam nadzieję, że będziecie zadowolone z moich notatek.

MOJA PRZYGODA

Swoją przygodę z ćwiczeniami rozpoczęłam ponad rok temu. Początkowo motywowała mnie E. Chodakowska, ale z czasem zaczęłam zauważać minusy jej treningów. Potem przerzuciłam się na ćwiczenia Mel B i jakiś czas byłam bardzo zadowolona z efektów, minęło jednak trochę czasu, moje mięśnie uodporniły się na te ćwiczenia i musiałam poszukać nowej trenerki. Całkiem przypadkowo trafiłam na Rebecce Louis i pokochałam jej treningi. Mogłam sama dobrać sobie ćwiczenia z jej filmików i ćwiczyć co chcę.

Na początku czerwca zaczęłam biegać, sprawiło mi to dużą przyjemności, do póki nie nabawiłam się kontuzji. Od końca sierpnia nie mogłam ćwiczyć i zaczęłam podupadać na zdrowiu. Ciągłe grypy, katar, kaszel, ból kręgosłupa zupełnie zniechęciły mnie do wysiłku. Efekty, na które bardzo ciężko pracowałam zaczęły znikać, co bardzo mnie zmartwiło. Kiedy zorientowałam się, że z figury, której zazdrościły mi koleżanki, zostało niewiele, powiedziałam dość. Wybrałam się do lekarza, naprawiłam swoje zdrowie i znów zaczynam! Dobrze jest wrócić do treningów.


BŁĘDY W TRENINGU

BŁĄD 1. PRZETRENOWANIE
Osoba początkująca często na wstępie przecenia swoje możliwości, narzuca sobie zbyt intensywny i ciężki trening. Przetrenowanie występuje także, gdy ćwiczenia wykonujesz zbyt długi czas. Zdarza się, że osoby trenujące przyjmują błędną ilość cykli i powtórzeń ćwiczeń nadwyrężając przy tym mięsień lub nawet uszkadzając go. Dlatego też osoba początkująca powinna zaczynać powoli i stopniowo zwiększać ilość, szybkość i długość ćwiczeń.

BŁĄD 2. KRÓTKOTERMINOWE PLANY
Często osoby idąc na trening chcą np. szybko zrzucić 5 kg, zwiększyć obwód w bicepsie, poprawić jakąś jedną specyficzną cechę. Osoby te próbują osiągnąć to skupiając się na jednym typie ćwiczeń, bądź na jednym typie treningów. Niestety aby osiągnąć dane cele i utrzymać dany rezultat (przynajmniej na początku cyklów treningowych) trzeba rozwijać wszelkie partie mięśni i zwiększać ogólną wydajność organizmu. Ćwicząc szybko i intensywnie może zrzucisz wagę lub poprawisz swój wygląd, ale efekty będą krótkotrwałe. Ćwicz z głową!

BŁĄD 3. BRAK KONTROLI
Mam tu na myśli ćwiczenia, które przynoszą efekt do pewnego momentu. Kiedy przestajesz widzieć efekty zmień ćwiczenia. Samemu możemy stwierdzić, kiedy jesteśmy w stanie zrobić kilka kolejnych powtórzeń, dodać kilka kilogramów ciężaru czy przebiec kolejny kilometr.
Błędem jest także brak przerwy. Ćwicząc cały tydzień, twoje mięśnie potrzebują przerwy, regeneracji. Jeśli odpuścisz sobie trening raz w tygodniu nic się nie stanie, Ty zregenerujesz siły a Twoje mięśnie odpoczną.

BŁĄD 4. TRENING JEDNEJ PARTII MIĘŚNI
Jeden z częstszych błędów. Często w treningach skupiasz się tylko na jednej partii mięśni np. brzuchu. A to błąd! Powinnaś urozmaicić trening, żeby wzmocnić wszystkie mięśnie. Trenuj nogi, brzuch, ramiona, plecy, a raz na jakiś czas zrób cardio.

To tyle na dziś, opieram się na wiadomościach znalezionych w internecie i tego co dawno temu powiedział mi trener. Jeśli planujesz zacząć życie fit, warto skonsultować się z osobą, która jest w temacie czyli instruktor fitness albo trener na siłowni.

Pozdrawiam, 
Weronika ;)

4 komentarze:

  1. super przydatne rady :) Staram się do nich stosowac- ba stosuję je :)
    Odpowiednio poprowadzona przygoda z treningiem daje poznać swoje ciało i wkraczać w zupełnie nowe stopnie możliwości :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatne rady. Osobiście właśnie powtórnie zaczęłam przygodę z odchudzaniem. Dla mnie ćwiczenia to żaden problem, gdyż od dziecka jestem bardzo sprawna fizyczna. Gorzej idzie z dietą, gdyż czuję ciągły głód.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, mile widziane wszelkie komentarze jak i obserwacje! :) http://liveeyourstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uff... na szczeście nie popelniam żadnego błędu. Ja jestem poczatkująca i np. w 1 dzień robiłam tylko 10 brzuszków i codziennie 5 więcej :)

    Obserwuję i zapraszam :)
    polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń