środa, 3 grudnia 2014

#62. Jak dbać o rozjaśniane włosy.

Witajcie. :)
Mam dla Was post, w którym opiszę pielęgnację włosów rozjaśnianych. Jak pewnie wiecie potraktowałam swoje perełki rozjaśniaczem i miałam z nimi nie lada problem, później jednak zostałam włosomaniaczką. Odzyskanie dobrego stanu włosów zajęło kilka miesięcy, ale mimo wszystko się udało. Dziś przedstawię Wam jak pielęgnować rozjaśniane włosy.
POTRZEBUJESZ:
-ręcznik
-czepek
-szampon
-oliwa z oliwek ( z pierwszego tłoczenia)
-olejek rycynowy
-odżywka

CO ROBIMY:

"Maseczka": 3/4 łyżki oliwy z oliwek + 3/4 kropel olejku rycynowego (opcjonalnie)

1. Zwilżamy włosy ciepłą wodą i nakładamy na nie przygotowaną wcześniej "maseczkę". Nakładamy czepek, zawijamy głowę w ciepły ręczniki trzymamy ok. 20-40 minut (zależy od upodobań, ja niekiedy trzymałam 15 minut).
Oliwę z olejkiem nakładamy od nasady włosów po same końce lub od połowy długości włosów.
Następnie delikatnie przeczesz włosy palcami lub grzebieniem o szerokich zębach.

2. Po upływie wskazanego czasu spłucz "maseczkę" letnią wodą. A potem dokładnie umyj włosy, w razie potrzeby nawet 2 razy.

3. Po umyciu głowy nałóż odżywkę i ponownie przeczesz włosy.

CO UZYSKASZ:

Włosy będą bardziej nawilżone, przez co staną się mniej łamliwe i kruche. Ważne jest, aby pielęgnacja była delikatna i zrównoważona. Dlatego taki zabieg wykonuj raz w tygodniu. Rozjaśniacz bardzo niszczy włosy, przez co mogą wypadać, tracić objętość lub plątać się.
Regeneracja moich włosów trwała bardzo długo, ale teraz wyglądają jakby były naturalne a nie rozjaśniane.
Odżywka może również powodować szybszy porost włosów i zwiększenie grubości, jednak zależy to od indywidualnych predyspozycji każdej z Was. Jeśli pijecie drożdże lub stosujecie inny specyfik, który przyśpiesza porost włosów, taka domowa maska wzmocni jego działanie, ale od zewnątrz.
Cotygodniowe nawilżanie włosów zapobiegnie rozdwajaniu się końcówek. Dlatego warto wykonywać taki zabieg. :)

Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam.
Pozdrawiam,
Weronika :)

3 komentarze:

  1. bardzo ciekawy blog! w wolnej chwili zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :)
    może wspólna obserwacja? jeśli tak, daj znać u mnie ;-)

    www.meyonn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbuję, bo moje po rozjaśnieniu są w dość kiepskiej kondycji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja po dekoloryzacji nie wiedziałam jak nawilżyć swoje włosy, aż trafiłam na maske Laboratorium Pilomax Regeneracja do włosów jasnych - kupiłam na wypróbowanie małe opakowanie (70ml) i zadziałała, więc polecam! :)

    OdpowiedzUsuń