niedziela, 19 października 2014

#45. 7 grzechów głównych w pielęgnacji dłoni.

Witajcie.
Przygotowałam dla Was kolejny post z serii "grzeszne posty". Dziś będzie o pielęgnacji dłoni, mam nadzieje, że Wam się spodoba ;)

7 GRZECHÓW GŁÓWNYCH 

Grzech 1.
Nie kremowanie dłoni regularnie. Kremy do rąk zawierają cenne składniki odżywcze nie zbędne dłoniom do prawidłowego funkcjonowania. Dlatego też ręce mogą być suche, szorstkie, po przebarwiane itd.
Kremuj ręce po każdym myciu rąk, a po 2-3 dniach zauważysz różnice.

Grzech 2.
Nie noszenie rękawiczek gumowych podczas prac domowych. Płyn do naczyń, proszek, płyn do płukania lub prania tkanin. Znasz? Zawierają one szkodliwe składniki, które wpływają katastrofalnie na kondycję skóry. Silne detergenty mogą nawet uszkodzić naskórek! Dlatego za każdym razem trzeba zakładać rękawiczki.

Grzech 3. 
Nie noszenie rękawiczek w zimę. Na dworze ręce są narażona na silne działanie czynników ze środowiska zewnętrznego m. in. na mróz, wiatr. Powodują one pękanie dłoni, wysuszenie, itd,
Dlatego warto zabezpieczyć się przed nadchodzącą porą roku!

Grzech 4.
Zanurzanie dłoni w gorącej lub w lodowatej wodzie. Gorąca woda powoduje rozkurcz naczyń krwionośnych, a zimna zwężenie. Cyba nie muszę mówić czym się kończy taka gwałtowna zmiana temperatur.  

Grzech 5.
Zbieranie owoców lub obieranie np. grzybów bez rękawiczek. Owoce, które zawierają dużo soku m.in. maliny, aronia, wiśnie bardzo przebarwiają skórę palców. Dlatego powinno się zakładać rękawiczki do takich czynności.

Grzech 6.
Wycinanie skórek przy paznokciach. Pisałam o tym we wcześniejszym poście. Ale jeszcze raz. Powoduje to zainfekowanie skóry różnymi bakteriami, przez co skórki wyglądają nieestetycznie. Jeśli infekcja się rozprzestrzeni możesz zakazić skórę dłoni. Dlatego kategorycznie nie wycinaj skórek.

Grzech 7.
Nie używanie kremu do rąk po aplikacji żelu antybakteryjnego. Takie żele zawierają alkohol, który silnie przesusza skórę, oczywiście robiąc to raz na jakiś czas nie zauważysz różnicy. Jeśli używasz żelu antybakteryjnego częściej niż kilka razy w tygodniu zawsze stosuj po nim krem silnie nawilżający.
Przesuszona skóra przyjdzie znienacka, a potem będzie Ci ciężko wrócić do jej dobrej kondycji.

Chyba wszystko na dziś ;)


Pozdrawiam,
Weronika ;)



12 komentarzy:

  1. Moje dłonie grzeszą z każdego z podpunktów ;_; muszę to zmienić! Post bardzo przydatny :)

    Zapraszam
    http://przestrzen-piekna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O jeny ile ja grzechów popełniam :(
    Super post uwielbiam te posty z grzechami :)

    http://but-your-faith-in-me-was-so-clear.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam o tych skórkach! Przydatny post ;)) Dziękuje ;)
    http://wiecznieszczesliwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysły na posty :) Bardzo przydatne.

    hopefulness5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Heya terrific blog! Does running a blog like this take a large amount of
    work? I have absolutely no knowledge of computer programming but I was hoping to start my own blog soon. Anyways, should you have any recommendations
    or techniques for new blog owners please share.
    I understand this is off subject nevertheless I
    simply wanted to ask. Cheers!

    Take a look at my web site flashcard cho be

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy wpis na pewno się przyda :)
    ps. mogłabyś kliknąć w link na moim blogu? :)

    http://photo-andyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wpis, świtne rady jak dbać o dłonie i paznokcie :) Obserwuję i mam nadzieję na rewanż!

    Zapraszam do mnie, nowy post! http://indivv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda trzeba kremować ręce.
    Ja mam z tym problemy jesienią i zimą, ponieważ jak nie kremuję to mam szorstkie ręce a czasami nawet powstają rany. Rękawiczki zimą noszę. Bez nich ani rusz z domu.

    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. uch, ja nie grzeszę :P no, może z obieraniem owoców różnie bywa, ale mimo pracy w laboratorium wciąż mam ładną skórę dłoni. czasem skórki wołają o pomoc ;P ale generalnie jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praca w labie potrafi mocno zniszczyć dłonie... Masz farta.

      Usuń
  10. Do prac domowych zawsze trzeba używać rękawiczek!;-)

    OdpowiedzUsuń