piątek, 17 października 2014

#44. 7 grzechów głównych w pielęgnacji paznokci.

Witajcie.
Dziś kolejny grzeszny post ^^
Musiałyście na niego długo czekać ponieważ mam tyle nauki w szkole, że jak nie wiem w co ręce włożyć po powrocie do domu. Nie przedłużam i zapraszam do czytania ;)


7 GRZECHÓW GŁÓWNYCH
Grzech 1.
Wycinanie skórek. Kategorycznie nie wolno tego robić. Dlaczego? Ponieważ narażamy się na infekcje bakteryjne oraz stany zapalne i grzybicze, a w miejscach powycinanych skórek robią się tzw "zadziory"-suche, szorstkie kawałki skóry. Jeśli już skórki zachodzą na paznokcie odsuwajcie je drewnianym patyczkiem i smaruj odpowiednim kosmetykiem.

Grzech 2.
Nie stosowanie odżywek. Twoje paznokcie zawsze musza być w dobrej kondycji. Dlatego wymagają odpowiedniego zabezpieczenia. O fajnej odżywce do paznokcie pisałam TUTAJ

Grzech 3.
Nie stosowanie bazy pod lakiery do paznokci, zwłaszcza ciemne. Lakiery do paznokci przebarwiają płytkę paznokcia, osłabiają ją i matowią dlatego warto używać lakieru bezbarwnego lub bazy pod lakier.

Grzech 4.
Obryzganie paznokcie. Paskudy nawyk. Sama niestety cierpię od czasu do czasu. Dlatego trzeba się koniecznie od tego odzwyczaić

Grzech 5.
Obcinanie paznokci. Wbrew pozorom nie powinno się tego tego robić. Ponieważ sprzyja to rozdwajaniu paznokci.

Grzech 6.
Skubanie lakieru do paznokci. Znacie ten ból kiedy odpyskuje wam lakier? A schodzi na tyle łatwo że można go "oskubać" albo zeskrobać zębami? Nie kiedy się zapominam i właśnie tak robię. Obrywanie lakieru lub zeskrobywanie go zębami może powodować uszkodzenie płytki. Więc strzeżcie się!

Grzech 7.
Zbyt częste polerowanie. Polerownie osłabia płytkę, staje się ona cieńsza i bardziej podatna na uszkodzenia. Dlatego nie polecam polerowania płytki nawet rzadko.

Źródło: Moje własne doświadczenie oraz gazety ;)


Zapraszam na kolejne posty ;)
Pozdrawiam,
Weronika ;)

6 komentarzy:

  1. hehe, 7 grzechów głownych ! świetne :)

    http://ruczaj-patrycja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydało mi się kilka rad , na pewno sobie zapamiętam :))))
    zaprszam!:) http://zuzanna-ratajczak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatne , nie powiem moje pazurki i ja jesteśmy grzeszni :D
    Czas do zmień .
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie cieplutko :)
    http://but-your-faith-in-me-was-so-clear.blogspot.com/2014/10/review.html

    OdpowiedzUsuń
  4. grzeszę z obcinaniem paznokci - ale zawsze to robiłam i wszystko było ok, a jakbym miała tylko piłować, to bym nie wyrobiła, za szybko mi rosną ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Popełniam wszystkie te grzechy, no może z wyjątkiem 4 :(

    OdpowiedzUsuń