piątek, 12 września 2014

#27. Jak się uczyć szybko i skutecznie.

Witajcie.
Ostatni czas był wyjątkowo ciężki dla mnie i mojego bloga. Nie miała za dużo czasu na dodawanie nowych postów, ale mimo to codziennie odwiedzało mnie kilkadziesiąt osób z czego bardzo się cieszę. ;)
Dziś przychodzę do Was, ze sposobami na skuteczną naukę.


Zaczął się rok szkolny, każdy chciałby mieć dobre oceny, bez zarywania nocy i masy nauki. Przez ostatnie lata edukacji testowałam na sobie wiele sposobów, które miały ułatwić i umilić mi czas zdobywania wiedzy.
Niektóre z nich okazały się bardzo, bardzo skuteczne inne były jednak stratą czasu.Przedstawię Wam te najskuteczniejsze.

I. Brak koncentracji
Jeśli będziesz musiał spędzić dużo czasu na nauce, koncentracja jest bardzo ważna. Jeśli Twoją głowę zaprzątają myśli o nowym przystojnym fizjoterapeucie, który pomaga Ci wrócić do formy (myślę o swoim przypadku) wykonaj prostą czynność:
1. Weź kartę papieru
2. Napisz na niej wszystkie myśli, które w danym momencie zaprzątają Ci głowę
3.Kartkę pognieć, wyrzuć spal-zrób z nią co chcesz...
Gotowe! Teraz z czystym sumieniem możesz brać się do pracy.

II. Rozproszenie
Miejsce nauki powinno być czyste i schludne. Wtedy nic nie jest w stanie odwrócić Twojej uwagi. Pomieszczenie, w którym oddajesz się poznawaniu wiedzy powinno być pozbawione dźwięków środowiska zewnętrznego: dzwonku telefonu, dźwięku telewizora, przejeżdżających samochodów, pociągów. Jeśli któryś z dźwięków np. przejeżdżający co godzinę pociąg rozprasza Cię, przenieś naukę do pomieszczenia, w którym mniej to słychać lub na pisz na kartce kilka razy "dźwięk pociągu-nie słyszę", powinno pomóc.

III. Odpowiednie pomieszczenie
Powinno być one dobrze wywietrzone, nie może w nim być za ciepło ani za zimno. Co jakiś czas otwieraj okno na 5-10 minut i wychodź wtedy na świeże powietrze, wtedy pokój, w których przebywasz wywietrzy się, a Twój mózg dotleni.

IV. Muzyka
Niektórym przeszkadza, innym pomaga, ostatnio znalazłam na wiedzy bezużytecznie obraz. Myślę, że nie trzeba tłumaczyć, jego przesłania. Pomysł, ze słuchaniem muzyki jest przydatne, ale czasochłonny- trzeba dobrać muzykę do swoich potrzeb.


V.Dieta.
 Kolejny obraz, tym razem wkraczają demotywatory.pl 
VI. Przerwy w nauce


VII. Znalezione w Internecie. Ze skojarzeniami się zgadzam w 100%- im głupsze skojarzenie tym dłużej się pamięta ;)

Mam nadzieje, że choć trochę zachęciłam Was do nauki. Życzę wszystkim udanego roku szkolnego. Dwa tygodnie już za nami!

Pozdrawiam, 
Weronika ;)


4 komentarze:

  1. fajne. Może kiedyś mi się przyda ;)

    Zapraszam do mnie: http://tinna-official.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne sposoby ;) Ja muszę sobie zakreślać najważniejsze rzeczy ;)
    Obserwuję i zapraszam co wzięcia udziału w rozdaniu na blogu:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam problemów z nauką, bardziej z lenistwem ;)

    OdpowiedzUsuń